Skip to main content

Is TikTok voor jouw merk nog onbekend terrein? Dan wordt het tijd om op avontuur te gaan. Want met een grote fanatieke doelgroep, relatief lage advertentiekosten én resultaten waar je u tegen zegt, is er geen reden om langer te wachten.

Doelgroepen op TikTok.
De grootte van de doelgroep is een eerste reden om te adverteren op TikTok. Er zitten ongeveer drie miljoen Nederlanders op TikTok. En geloof ons, dat zijn niet alleen jongeren van 13 jaar die verschillende danspasjes onder de knie proberen te krijgen. Van die drie miljoen Nederlandse TikTokkers is meer dan een derde tussen de twintig en dertig jaar. Het populaire kanaal telde vorig jaar 1,7 miljoen gebruikers en is ten opzichte van andere socialmediakanalen het hardst gegroeid. En de rek is er nog lang niet uit.

Veel dagelijkse gebruikers.
De TikTok-app één keer per week openen om even te scrollen? Zeker niet. De TikTok-gebruikers zijn echte diehards. Er zitten dagelijks 1,6 miljoen (!) Nederlanders op dit platform. Daarmee gaat TikTok de kanalen Twitter, LinkedIn en Pinterest voorbij als het gaat om dagelijks gebruik. Vooral tieners tussen vijftien en negentien kunnen het niet laten om dagelijks de app te openen. Waar alle socialmediakanalen zijn gedaald in dagelijks gebruik bij deze leeftijdsgroep, blijft dat op TikTok toenemen. Het platform heeft Facebook al ingehaald en zit Snapchat, YouTube én Instagram op de hielen.

Een relatief goedkoop platform.
Daarnaast is TikTok op dit moment nog een relatief goedkoop platform om op te adverteren. Zeker wanneer het wordt vergeleken met andere kanalen als Facebook, Instagram of LinkedIn. Bovendien is TikTok voor veel merken nog onbekend terrein, waardoor er ook minder concurrentie is.

Resultaten TikTok.
Tot slot zijn ook de cijfers niet onbelangrijk. En die liegen er niet om. De engagement rate op TikTok is verbluffend vergeleken met die op andere socialmediakanalen. Die ligt voor TikTok op gemiddeld 29%, waarbij dat op Instagram slechts zo’n 5% is. Daarnaast telt TikTok 1 miljard maandelijkse actieve gebruikers. Met een sessieduur van 10.85 minuten op de app, stijgt TikTok ver boven andere kanalen uit.

Wil je nóg meer redenen horen waarom je moet adverteren op TikTok of wil je meer weten over de TikTok-mogelijkheden voor jouw bedrijf? Stuur ons een berichtje en get Vonky!⚡️

Leave a Reply