Skip to main content

Na In feed-ads, Tile Experiences en Brand Takeover vertellen we nu alles over de vierde en laatste advertentieoptie: Topview ads. Deze advertentie-optie heeft twee grote voordelen: je bent gelijk in beeld bent bij de gebruiker én gebruikers kunnen de interactie aangaan met je advertentie. Kom maar door met die reacties en likes! 💜

Een Topview ad komt, net als een Brand Takeover ad, direct tevoorschijn wanneer de gebruiker de TikTok-app opent. Weer lekker in your face, dus. Dat is ook de enige overeenkomst tussen deze twee advertentievormen. Want waar een Brand Takeover niet voor de poes is door de hoge advertentiekosten, is een Topview ad dat juist wel. De kosten liggen een stuk lager en bovendien is een Topview ad niet exclusief voor één merk per 24 uur beschikbaar.

Andere voordelen van een Topview ad.
Een Brand Takeover neemt het hele scherm over, terwijl een Topview advertentie op je For You-pagina komt en eruit ziet als een In-Feed Video. Hierdoor voelt het meer als een reguliere TikTok dan een advertentie. Bovendien mag de video niet maximaal vijf seconden, maar zestig seconden duren! Je hebt dus meer tijd om je verhaal te vertellen en kunt net wat meer uitpakken. Daarnaast kunnen TikTokkers de advertentie liken, reageren en delen. Ook kunnen ze je TikTok-account volgen. Hallo merkbekendheid én interactie!

Topview opbouwen als advertentie
De opbouw van een Topview-advertentie lijkt op die van een Brand-take over. Via een speciale aanvraag bij TikTok wordt de video voor je ingepland en geplaatst. Dit doe je dus niet zelf in advertentiebeheer. Zo zorgt TikTok ervoor dat er geen overlap is tussen twee of meerdere Topview-advertenties. Uitstelgedrag is dan ook niet handig bij deze advertentievorm. Al je materialen aangeleverd bij TikTok? Dan mag je afwachten en aftellen tot de grote dag daar is.

Meer weten? Stan weet er alles van.

Leave a Reply