Skip to main content

We hoeven je niet meer te vertellen dat wij fan zijn van adverteren op TikTok. Héel erg fan! De mogelijkheden zijn eindeloos, de voordelen ook! Oké, we zijn ook fan van een klein beetje overdrijven. Maar we liegen niet. We nemen je mee in de wondere wereld van TikTok-adverteren. Dit keer: Tile Experiences.

In onze vorige blog vertelden we je alles over de meest gebruikte advertentiemogelijkheid: In-Feed Video. Dat zijn advertenties – met een doorklik naar een webpagina of app – die voorbijkomen in je feed en veel op gewone TikToks lijken. Tile Experiences zijn een soort In-Feed Video’s, maar bieden net wat extra’s. Met Tile Experiences kun je producten uitlichten. Onderaan je video verschijnen tegels, waar je producten in kunt zetten. En die kun je vervolgens weer doorlinken naar je website. Dankzij deze tegels kun je de producten meer in detail laten zien.

Promo Tiles en Showcase Tiles.
Er zijn twee soorten Tile Experiences: Promo Tiles en Showcase Tiles. Heb je een kortingscode, komt de sale eraan of wil je een evenement uitlichten? Dan is Promo Tiles bij uitstek de perfecte advertentiemogelijkheid. Onderaan je TikTok komt dan één grote tegel, waarin je deze informatie met je doelgroep kunt delen. Showcase Tiles gaan nog een stap verder. Je kunt dan meerdere producten uitlichten in één advertentie. Onderaan je video verschijnen dan drie tegels in beeld en in elke tegel kun je een ander product uitlichten. Laat je bijvoorbeeld een outfit zien? Dan kun je alle producten van die outfit inclusief de prijs uitlichten in de tegels. Ook kan elke tegel doorgelinkt worden naar een eigen landingspagina.

De voordelen van Tile Experiences
Een groot voordeel van Tile Experiences is het gebruik van shopping. Net als op Instagram, kun je bij TikTok een catalogus uploaden. Hierin zet je alle producten die jij via het kanaal wil aanbieden. Deze catalogus kun je vervolgens gebruiken om de drie tegels te vullen met producten die je op dat moment onder de aandacht wil brengen. Denk daarbij aan speciale aanbiedingen of nieuwe producten. Makkelijk hè? 

Tile Experiences opbouwen als advertentie
Net als bij het opbouwen van iedere advertentie binnen TikTok, kies je eerst je doelstelling. Dit zal in het geval van Tile-Experiences vaak de aankoop/conversie-doelstelling zijn. Wanneer je het doel hebt ingesteld, is het tijd om je doelgroep, budget en looptijd in te stellen. Het inzetten van een budget per dag heeft de voorkeur, TikTok kan op die manier namelijk nog beter zelf bepalen op welke tijdstippen de advertentie het beste ingezet kan worden. Alles ingevuld? Tijd om je advertentie te maken. Zorg voor aantrekkelijke video’s en stel de producten die je wil uitlichten in. En hoppa, je advertentie staat! 🚀

Meer weten? Stan weet er alles van: stan@crowdmedia.nl.

Leave a Reply