Blogs over adverteren op TikTok: wij zijn er gék op. Grote kans dat je er al een aantal bent tegengekomen op onze website. Vandaag vertellen we je alles over Brand Takeover: de advertentievorm waarbij je meteen in beeld bent bij de gebruiker.
In onze vorige blog namen we je mee in hoe je producten kunt uitlichten in een TikTokvideo, met de advertentievorm Tile Experiences. Onderaan je video verschijnen dan tegels, waar je producten in kunt zetten. Deze linken door naar je website. Maar wil je écht opvallen? Dan is een Brand Takeover een betere optie. Een Brand Takeover ad komt direct tevoorschijn wanneer iemand de TikTok-app opent. Zo, lekker in your face. Dit kan met een gif of een video van vijf seconden. Deze wordt dan in de volle breedte van het scherm getoond. Daarnaast kun je achter de advertentie doorlinken naar de website of het profiel van je bedrijf. Zo komt de gebruiker binnen één klik op jouw website of profiel terecht.
Het voordeel van een Brand Takeover
Het voordeel van een Brand Takeover is dat het maar door één merk (per branche) kan worden gedaan in 24 uur. Lekker exclusief en dus ook geen concurrentie. Kleine kanttekening: voor een Brand Takeover moet je een aardige duit in het zakkie doen, de kosten voor adverteren kan soms tot wel in tienduizenden euro’s per dag lopen. Niet voor de poes, dus.
Brand Takeover opbouwen als advertentie
Het maken van een Brand Takeover-advertentie gaat net even anders dan normaal. Deze kun je namelijk niet zelf opbouwen in advertentiebeheer. Je moet een speciale aanvraag bij TikTok doen. Er kan namelijk maar één Brand Takeover per 24 uur zichtbaar zijn, in een bepaalde categorie, in een bepaald gebied. Je koopt als het ware je zendtijd op een zender in. Nadat er samen met TikTok een geschikt moment is gevonden, lever jij de materialen aan en wordt de Brand Takeover op de afgesproken dag voor je live gezet. Het enige wat jij dan nog hoeft te doen is je TikTok-app openen en genieten van je advertentie. 😍
Meer weten? Stan weet er alles van: stan@vonky-agency.nl.